måndag 7 oktober 2013

Alla dessa beställningar

De flesta som känner mig eller, de som läst mina texter där jag mer eller mindre i detalj redogör för vad jag brukar lägga mina pengar på, vet att spel är något som oftast införskaffas. Och ja, när det i spelkretsar obeskrivligt efterlängtade Grand Theft Auto V släpptes den 17:e september var jag en utav de som plockade upp spelet på dagen. Hade det inte varit för tidig förhandsbokning hade jag varit på nattöppet.

Och ja, senare i höst kommer den sista installationen i den snart fyra titlar långa Assassin's Creed-serien. Förhandsbokad. Och nu är jag i köpartagen igen, men faktiskt inte i spelväg. Jag övervägde att beställa samlarutgåvan av senaste Splinter Cell (Thrillerförfattaren Tom Clancys superspion för er oinvigda) från Amazon eftersom jag fått ett tips från en kompis om ett bra pris, men efter lite research och en större mängd grubblande över om jag verkligen behövde den eller ej vann sistnämnda, när allt kommer omkring är jag ingen rik jävel...

Men så satte jag mig ner igår och bestämde mig för att avlägga ytterligare en visit i cyberrymden, och fortfarande i tankarna om Splinter Cell-utgåvan surfade jag utan att reagera in på Webhallen. Priset på intressant produkt visade sig vara jämlikt med Amazon och skulle efter frakt faktiskt vara billigare än om jag skulle låta skeppa en låda från det förenta kungariket, över vattnet och genom Norge hem till Sverige. Några klick senare hamnade jag på filmsektionen där envisa annonser förgäves uppmanade mig att köpa Fast & Furious 6 eller "fynda" tre komplett usla Blu-Rays för 79 kronor styck. En tanke slog mig långt ifrån, kanske därför att jag samtidigt satt och slötittade på trailers från 80-talets gyllene..., och något rosa..., era. Som vanligt när man surfar sin egen tub (eller tunnelbana om man så vill) så kommer man förr eller senare in på något helt annat än vad som först var tänkt. Den här gången var inget undantag och plötsligt rullade trailern för Shawshank Redemption. Bytte fort flik till Webhallen och skrev frenetiskt in namnet i sökfältet. Fyra resultat visades varav två var DVD. Det  ligger nämligen till såhär att jag bara äger 1-disk versionen på Blu-Ray och har ingen ordentlig spelare i vardagsrummet som är kapabel att knappra i sig sagda format - och därför gjorde jag slag i saken och beställde 2-diskutgåvan på DVD. Nackdelen är att den inte fanns på lager utan är beställningsvara, därför kan det ta ett tag innan den dimper ner i brevlådan.

Vidare stängde jag ner trailern och körde igång Spotify. I min lista listor finns både min Andy's List vilken är min mest använda där jag konstant lägger till låtar som jag tilltalas av, och listan innehållandes varenda Spotifysläppt spår av våra svenska stoltheter Europe. Hjärnan kopplade blixtsnabbt att en DVD med sagda kisar var på ingång. De firar i år 30 år in the business, och har därför knåpat ihop en samling material sedan starten 83. Några klick och lite tangentbordsarbete senare så hade jag säkrat min DVD av Europe - Live At Sweden Rock Festival: 30th Anniversary Edition. Så snart är den 16:e oktober kommen och då kommer 2,5 timmar av glädjevrål, eufori och allmän 80-tals frossa äga rum.

















Extremt efterlängtad DVD med andra ord, och som tillsammans med Nyckeln Till Frihet som förhoppningsvis kommer in om en inte allt för avlägsen framtid sätter kronan på verket.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag vill inte ha något skräp, dessa typer av kommentarer kommer helt utan vidare ignoreras och definitivt inte publiceras.