måndag 13 januari 2014

Nuuu..., kom snön!

Det tillhör vanligheterna att jag önskar mig en vit jul, och förra året (dvs. 2013) var inget undantag. Men tomten hörde mig tydligen inte, han kom inte heller så jag måste ha varit stygg på något sätt... Men men, idag kom äntligen snön! Egentligen kom den redan i lördagsnatt men det var först idag som solen tittade fram. Jag är inte den första som tar initiativet till promenader men när det kommer till vintern i kombination med fotografering så tar jag gärna en tur. Så idag, efter att ha gått igenom lite skolarbete, tog jag med mig kameran och gick ut.

































När jag väl kommit en bit så insåg jag att jag redan mer eller mindre fotograferat hela Vaxholm, och då menar jag miljömässigt. Träd, stenar, stockar, skogar, landskapsfoto över kajen, you name it. Därför bestämde jag mig för att försöka följa något tema. Först funderade jag på att fotografera saker som var gröna inte bara för att de hade en lagom stor koppling till naturen men därför att det bara poppade upp i hjärnan. Jag hittade tre gröna saker under hela promenaden. En grön budbil som körde förbi mig och därför inte gav mig någon möjlighet att plåta den, samt två lagom motiverade parkbänkar. Så större delen av promenaden spenderade jag men att knalla omkring i Vaxholm och bara njuta av det fina vädret. Trogen till min favorittyp av fotografi så kunde jag inte låta bli att fota lite miljö. Det blev som ni ser i början ett träd. Ett enkelt träd.

En annan, lite mer seriös sak som jag arbetar på, är min årskrönika för 2013. Den är menad som reflektion och kanske en liten dagbok eller nåt i den stilen. För tillfället skriver jag fortfarande på den men planerar att publicera den här i bloggen innan helgen. Hej på'rej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag vill inte ha något skräp, dessa typer av kommentarer kommer helt utan vidare ignoreras och definitivt inte publiceras.